יום שבת, 22 בינואר 2011

אלבומים שיצאו לאחרונה וסביר להניח שלא שמעתם עליהם


Trademark/ Future Analogue
מתוך הקומוניקט: לאחר שהות של מספר שבועות באולפני Leeders Farm  באנגליה, סיימה להקת Trademark  את הקלטות האלבום Future Analogue . באולפן ההקלטות הלהקה חרשה עבודה עם המפיק Nick Brine  (שהקליט בעבר את Oasis והפיק את The Darkness ), הרביצה סחבקייה עםDan Hawkins   (הגיטריסט של  The Darkness ), סגרה על חוזה ניהול עם Fearless Music וקינחה בכמה הופעות ברחבי היבשה הבריטית - פריצה אמיתית לשוק הבריטי , שנחשב לשוק הסגור בפני להקות ישראליות. טריידמארק הםדן נווה (שירה, גיטרה), יהלי קורן (בס, שירה), רועי הלוי (גיטרה, שירה) ונועם גריידי (תופים(. הצייר והאמן המוערך, יוסף קריספל, הוא הכשרון שמאחורי העטיפה של האלבום.

אור כשדים/כדור ברזל
מתוך הקומוניקט: אלבום LIVE וDVD מהופעת האיחוד. אור כשדים שהתאחדה לפני כשנה וחצי למופע מרגש ובועט סחפה קהל ותיק ונאמן מימי הרוקסן משולב בקהל צעיר ומשולהב שנחשף אליהם מ"אחד מול אחד", אותו דיסק אחד ויחיד שיצא בשנת 91. הפידבק האדיר שקיבלו מהקהל האוהד והתקשורת בהופעת האיחוד שבה גם השיקו את האלבום המשולש "שקיות" הבעיר בהם את אש היצירה והדרך לחדר החזרות ולהרחבת הרפרטואר היתה קצרה.



סיון יחיה/ נצחונות
מתוך הקומוניקט: שמה של סיון יחיה מסתובב כבר לא מעט זמן בקרב חובבי הרוק והמוסיקה בכלל. יחיה, בוגרת ביה"ס "רימון" לא מפסיקה להופיע, בין אם עם חומרים מקוריים שלה ובין אם במסגרת מופעי מחווה לא שגרתיים אותם יזמה דוגמת המופע "מחכות למשיח" שכלל ביצועים של זמרות לשירי האלבום המיתולוגי של שלום חנוך, "יום הולדת לפול מקרטני" שכלל תרגומים שלה לשירים של הביטלס, ועד לפרוייקט היוטיוב לדני סנדרסון בו חידשה את שיריו. יחיה היא פצצת אנרגיה מוסיקלית, ואל תטעו בקול הכמעט ילדי שלה – מדובר ברוקרית אמיתית וחדה שיודעת לבעוט. השירים שלה עוסקים לא מעט בחוויות שלה עצמה, מערכות יחסים, והתבוננות פנימית אל תוך עצמה. 

מיכל חכם/ אלף ימים
מתוך הקומוניקט: בבית הספר רימון, אחרי שנים של אימונים אינטנסיביים בגיטרה התחילה לכאוב למיכל היד וכך מצאה את עצמה "נחה" מהחלום להפוך לנגנית ג'אז והצטרפה ללימודי שירה, עיבוד והלחנה. היכולות שגילתה בלימודים פתחו את הדרך לאלבום הבכורה "אלף ימים", הכול 11 שירי רוק נשי רך וכובש, עם נגיעות רוק ואלקטרוניקה. את המסע של אלף הימים מגישה מיכל בדיוק רב עם קולה המלאכי הרווי צבעים ועומקים. ההפקה של האלבום משדרת חמימות אנושית מלטפת. מיכל אחראית למרבית המילים והלחנים, כאשר בחלק מהשירים מצטרפים אליה לכתיבה: לי גאון, מאיה משעול, ארז ברזוליק, שלומי מנצור ואחרים. מפיק האלבום הוא אודי שמחון, שהפיק גם עם שלמה ארצי, ארי גורלי וקרן פלס. על הייעוץ האמנותי: יהודה עדר.

תגובה 1: